luni, 2 februarie 2009

Grantul cu care am obţinut locul I în jud. Mureş

NATURA - PRIETENA MEA
Articol din revista 20
Motto: « Copilule, nu contribui la distrugerea sigură a naturii, ci la refacerea ei, menţinând curăţenia şi îngrijind frumuseţile ei! »

De peste două mii de ani,de când există omul pe pământ, natura l-a ocrotit, fiindu-i prietenă : Ea l-a protejat, respectandu-şi legile, regenerându-se nestingherită. Natura, prietena omului! Dacă ne gândim că prietenia este legătura care-i uneşte pe oameni, afecţiunea dintre ei, atunci inţelegem că şi omul trebuie să manifeste respect si dragoste pentru natură, ca lume ce constituie realitatea înconjurătoare, cu tot ce este neînsufleţit.

Datorită intervenţiei nechibzuite ale omului, natura este astăzi in pericol. De aceea, ea trebuie ocrotită cu grijă. Omul trebuie să manifeste inţelegere pentru fiinţele si nefiinţele ce compun lumea înconjurătoare.
Pentru a fi prietenul naturii trebuie să ai o gândire şi un comportament ecologic.

Şi pentru a înţelege mai bine acestea, trebuie să ştii că ECOLOGIA îl sfătuieşte ce este si ce nu este bine să facă in relaţia lui cu natura,într-un cuvânt, aceasta îl învaţă pe om cum sa ocrotească natura.
Protejarea mediului este o problemă ce trebuie să-i intereseze nu doar pe ecologişti, ci pe toti: adulţi si copii.
Cunoaşterea naturii, a mediului înconjurător, cu toate fenomenele sale biologice si nebiologice este necesară pentru formarea unor noţiuni, idei, convingeri, raţionamente, a unui comportament adecvat şi a conştiinţei ecologice.

Rolul major revine dascălilor care, încă de la intrarea în şcoală, îi vor ajuta să conştientizeze că toţi oamenii au datoria protejării mediului în care trăiesc. În cadrul lecţiilor la care se pretează educaţia ecologică sau în cadrul activităţilor extracurriculare elevii trebuie dirijaţi să ocrotească elementele mediului înconjurător, să iubească plantele si animalele, să adopte un comportament adecvat raportat la mediul în care îşi desfăşoară activitatea şi să ia atitudine faţă de cei care încalcă regulile.

O modalitate eficientă în care se vor vedea atitudinea şi comportamentul elevilor va fi proiectul de educaţie ecologică pe care l-am iniţiat împreună cu d-na învăţătoare Covaci Narcisa, intitulat ,,Natura, prietena mea’’.
Utilitatea lui va consta în aceea că îi va ajuta pe elevi să înţeleagă legatura care exista între om şi natură,între cunoştinţele dobândite la diferite discipline de studiu si lumea din afara şcolii,va da posibilitatea elevilor de a se implica individual sau în grup în activităţile propuse,îi va pune în contact cu comunitatea si le va crea posibilitatea de a-şi susţine în mod public opiniile.

Elevii vor avea posibilitatea, pe tot parcursul proiectului, să se simtă în ipostaza de mici cercetători ai realităţii. Ei se vor simţi responsabilizaţi,se vor implica cu plăcere şi, ca urmare a explicaţiilor şi sfaturilor date,vor inţelege semnificaţia unor norme, vor opta pentru ele şi-şi vor manifesta dorinţa de a se conduce după acestea în acţiunile lor prin adoptarea unei atitudini şi a unui comportament ecologic.
Din activităţile proiectului:
- am amenajat un parc dendrologic;
- am plantat 3 hectare de pădure;
- am făcut expediţia "Vreau să ştiu!"
- am făcut drumeţii locale;
- Orientare turistică, etc, etc
Înv. Marioara Pojar

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.