miercuri, 17 iunie 2009

COVACI RAREŞ - ELEV ÎN CLASA A VII-A - PARTICIPANT LA OLIMPIADA NAŢIONALĂ DE CHIMIE

1 septembrie 2008.O dată ca oricare alta,dar pentru mine plină de semnificaţii.Acest început de toamnă a pus capăt unui şir lung de ani petrecuţi ca profesoară de chimie în mai multe şcoli din Tg. Mureş.Ultimii 15 ani am predat la Gimnaziul "Alexandru Ioan Cuza".

Mi-a fost foarte greu să accept ideea că voi fi nevoită să fac naveta la Rîciu.Începutul a fost mai greu.Comuna,în care am fost nevoită a munci,e mare,frumoasă,cu reale perspective de "europenizare". Şcoala,aflată în centrul comunei,abia a fost reabilitată. Copiii au condiţii de a învăta demne de orice oraş din ţară.Am fost profund impresionată nu numai de aspectul şcolii,ci şi de colectivul de cadre didactice şi cel de elevi cu care am început să muncesc.O mână de oameni,o parte din ei aflaţi în pragul pensionării,m-au primit cu caldură,m-au acceptat în mijlocul lor cu uşurinţa şi m-au ajutat să trec pe nesimţite peste condiţia de nou-venit.Aceşti oameni minunaţi "se risipesc" an de an cu dăruire şi pricepere,modelează minţi şi suflete,trăiesc durerea şi bucuria copiilor pe care-i educă fără a realiza că timpul trece nemilos şi-şi lasă amprente asupra lor.

Oamenii sunt oameni şi aici,copiii sunt copii cu bune şi rele şi aici,dar lucrurile par mai simple,mai curate,mai aproape de adevăr.R. Togore spune "Omul îşî poate lua cunoştinţele numai de la om.Aşa bazinul se umple cu apă,focul se aprinde cu foc,iar sufletul se modelează datorită sufletului altui om".

Nu mă pot stăpâni să nu parafrazez veşnica remarcă:"eşti de la ţară,acolo nu se face şcoală".....
Eu sunt orăşeancă din naştere.Îmi pot permite să-i contrazic pe cei care fac asemenea remarcă.Aici,unde şcoala înseamnă doar cele şase ore petrecute efectiv în bănci,aici,unde elevii nu-şi permit meditatori încă din clasele mici,aici se face predare şi învăţare doar la şcoală.

Cu inocenţa specifică vârstei,cu bunul-simţ înăscut, aşa cum stă bine omului de la ţară, cu problemele ce le au majoritatea locuitorilor acestei aşezări rurale din inima câmpiei,aceşti copii ştiu încă ce-nseamnă recunoştinţa şi respectul.Că aici se munceşte,o dovedesc rezultatele obţinute de aceşti copii la diferite concursuri la care participă alături de cei ce-nvaţa la oraş.
Începând cu întrecerile sportive,cu olimpiadele la matematică, română, chimie, limba engleză, elevii care ne-au reprezentat şcoala au obţinut rezultate bune.

Un elev al acestei şcoli-Covaci Rareş din clasa a 7-B s-a calificat al doilea la Concursul de chimie pentru clasa a 7-a "Raluca Lipan,concurs care a avut loc în data de 16 mai 2009.

Cu mândrie spun că acest elev va reprezenta judeţul Mureş la Olimpiada naţională,de chimie,concurs ce va avea loc la Focşani,în ziua de 15.06.2009.

Scriind aceste rânduri am vrut să atrag atenţia asupra şcolilor de la ţară,asupra copiilor care învaţă, acolo,în clasă,cu profesorul lor,doar cu profesorul lor,putând concura cu elevi de la orice altă şcoală din judeţ sau ţară.

Ţin să mulţumesc doamnei director Bordeianu Minerva pentru că a făcut posibilă integrarea mea într-un asemenea colectiv,pentru că m-a sprijinit în tot ce-am inteprins pentru a obţine asemenea rezultate.

Luca Susana - Prof. chimie-fizica

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.