sâmbătă, 9 mai 2009

Cum se poate lucra cu copilul hiperactiv ? (rev. 24)

☻ Necesită formarea unei echipe : cadru didactic ↔ copil ↔ părinţi !
☻Totodată, trebuie îndeplinite condiţii cum ar fi : crearea unui climat favorabil, de înţelegere, acceptare şi încurajare.
În familie : armonie între părinţi, cadru familial liniştit, cu activităţi casnice intense în care copilul este implicat, comunicare între membrii familiei;
În grădiniţă : Existenţa unor calităţi proprii cadrului didactic (acesta îndeplineşte rolul de moderator): responsabilitate, deschidere către experienţe noi, dorinţa de a ajuta, încredere în lucrul în echipă, inventivitate;
Stabilirea şi negocierea unor reguli : seriozitate, confidenţialitate, punctualitate, răbdare, sinceritate, dreptul la propria părere ;
☻ Implementarea, urmărirea şi respectarea unor modalităţi concret de acţiune :
1. Disciplinarea , pentru realizarea căreia , regula nr.1 este consecvenţa . De câte ori greşeşte in se explică, i se atrage atenţia, altfel ne poate manipula, ascunde faptele să evite pedeapsa. Atenţie însă, la distincţia ce trebuie făcută între disciplinare şi pedeapsă. Părintele recurge la pedeapsă când nu mai are resurse.
2. Să-i explicăm ce probleme are . Hiperactivitatea dezvoltă sentimentul de inferioritate. Acest lucru, duce la tristeţe, deprimare , izolare.
3. Critica pozitivă, este o metodă ce dă roade.
4. Susţinere şi sprijin, e nevoie de timp pentru formarea deprinderilor. Nu putem schimba copilul dintr-o dată, ci pas cu pas.
5. Stabilirea de obiective reale, copilul hiperactiv neavând nevoie de indulgenţă, el
trebuind să-şi asume responsabilităţi. Se porneşte de la puţin, ca apoi să se avanseze progresiv. Voinţa se hrăneşte cu voinţă, motivaţia cu motivaţie, răbdarea cu răbdare.
6. Program comun, copilului explicându-i-se în limitele posibilităţilor lui ce are de
făcut, apoi repetându-se de mai multe ori.
7. Lăudaţi orice încercare a sa.
Este bine să lăudăm copilul, este chiar necesar. O laudă sinceră îi va spori încrederea în sine, ceea ce înseamnă un lucru important pentru dezvoltarea personlităţii sale. Totul trebuie făcut însă cu măsură. Nu trebuie să cădem într-oextremă greşită, să exagerăm cu laudele, iar copilul să asocieze obligatoriu îndeplinirea unei sarcini cu o recompensă.
8. Mediu propice pentru a se concentra , acasă trebuie să i se creeze o atmosferă liniştită, fără stimuli care-i distrag atenţia, iar rolul grădiniţei este de a nu lăsa copilul să se orienteze singur în multitudinea de fapte şi atitudini ce se manifestă în jurul lui, ci de a organiza o ambianţă potrivită, din care copilul să se alimentezecu impresii pozitive, necesare evoluţiei sale normale.
BIBLIOGRAFIE
1. Anca Axente (Tarău) – Copilul hiperactiv, Rev. ADORAMUS ; nr.13 ;
2. Prof. Univ. dr. Ioan Neac Neacşu – Conduita hiperactivă la copii.

Institutor : Gorea Adina Ramona


SUGESTII PENTRU A REDUCE STRESUL
LA ŞCOALĂ
1. Pierzi mult timp căutând informaţile de care ai nevoie prin hârtii şi prin caietele de notiţe? Uni au nevoie de ajutor ca să fie mai organizaţi. Nu trebuie să-ţi fie ruşine să ceri sfaturi de la profesori în acest sens.
2. Ai obiceiul să amăni lucrurile?
Încearcă să-ţi termini o temă înainte de termen. Uşurarea şi mulţumirea pe care le vei
simţi te vor îndemna probabil ca altădată să nu mai amăni temele.
3. Ţi se întâmplă uneori ca mintea să-ţi vagabondeze în timpul orelor? Încearcă vreme de o lună să asculţi cu atenţie la ore şi să iei notiţe pentru a le consulta mai tărziu. Vei fi încântat să vezi cât de uşor îţi vei face apoi temele. Procedând astfel, vei fi mai puţin stresat.
4. Ai ales cursuri pentru avansaţi, care necesită prea mult timp şi efort? Chiar e nevoie să urmezi aceste cursuri? Discută cu părinţi. Cere părerea cuiva care areun punct de vedere echilibrat referitor la instruire. Vei constata probabil că aceste cursuri opţionale nu le ajută prea mult în pregătirea ta pentru examenul de absolvire.

Tehnoredactor: Vas Sergiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.