sâmbătă, 9 mai 2009

CLASA a II-a Râciu (rev. 24)

Lumea copilului e cea mai frumoasă, cea mai curată şi cea mai inventivă. În mijlocul lui ,,serios “ copilul crează lumi deosebite şi de aceea noi, cei maturi, trebuie să ştim din când în când să ne întoarcem în lumea copilăriei sau, mai bine, să nu ne desprindem de ea niciodată.

Nici un loc în lume nu are mai mare importanţă, din punct de vedere sentimental, ca satul în care ai trăit cele mai sfinte clipe din viaţa ta. Este locul unde se întemeiază mândria unei Patrii, în spiritul legilor morale, al jertfei de sine, al răbdării, al dragostei şi al respectului faţă de cele sfinte. Acest loc este RÂCIU - sat în inima Ardealului, acolo unde holdele se împlinesc bogate în spic, lanurile de porumb gem sub greutatea ştiuleţilor toamna, livezile de meri, peri şi pruni îşi apleacă pânâ la pământ crengile încărcate cu rod la vremea culesului, unde apa din fântâni este limpede şi rece, oamenii gospodari şi buni creştini, toleranţi, omenoşi şi buni la suflet. Tăiesc aici de 35 de ani şi experienţa acumulată mi-a dictat afirmaţiile de mai sus. Fiică de ţărani, deşi din altă zonă geografică, am primit o educaţie aleasă, educaţie ce o dă ţăranul copilului său indiferent de locul unde trăieşte, aceea de a ajunge ,,Om”.

Călăuzită de sfaturile părinteşti, ale minunaţilor mei dascăli, de la care am reţinut că:,,învăţătorul este trimisul lui D-zeu pe Pământ pentru a lumina minţile” am încercat şi cred că am contribuit şi eu cu ,,un firicel de nisip” la bunul mers al acestei aşezări de pe Câmpie.
Cu toate că destinul a făcut ca o perioadă de timp să-mi desfăşor activitatea în administraţie, cooperaţie, finanţe, visul meu nu putea fi îndeplinit decât întorcându-mă la copii. De ce ? Pentru că-i iubesc şi-i am în inimă. Am pregătit copii inventivi care s-au descurcat bine în situaţiile ce le-au pretins o gândire divergentă, aceea de a afla mai multe soluţii posibile şi nu rezolvări unice, acţionând prin fluenţă, flexibilitate şi originalitate, încercând să le deschid ,,ochii curiozităţii” larg spre a cunoaşte lumea, modelându-i cu grijă încât să se adapteze uşor şi să se integreze lesne în procesul evolutiv mereu ascendent al societăţii.

Lumea copilului fiind cea mai frumoasă, cea mai curată şi cea mai inventivă. În jocul lui ,,serios” copilul crează lucruri deosebite şi de aceea noi, cei maturi, trebuie să ştim din când în când să ne întoarcem în lumea copilăriei sau, mai bine, să nu ne desprindem de ea niciodată. În acest sens anul 2009 m-a găsit învăţând clasa aIIa a Gim. ,,Gheorghe Sincai". Clasă numeroasă, cu un efectiv de 29 elevi frumoşi, inimoşi dar şi diferiţi. Nu-mi este uşor dar este plăcut şi încerc să le sădesc în suflete nevoia de a păstra peste ani valorile esenţiale ale poporului român: limba, portul, jocul şi obiceiurile tradiţionale. Pe lângă activitatea zilnică la clasă, aceea de a forma capacităţi de citit-scris şi exprimare corectă, de socotit şi găndit logic am implicat elevii în organizarea sărbătorilor şcolare cu ocazii diferite: ,,Ziua Naţională”, ,,Ziau eroilor “, începutul şi sfărşitul de an şcolar, 8 Martie şi 1 Iunie, Naşterea şi Învierea Domnului, Ziua pensionarilor şi altele. Am considerat că aceste sărbători le va stimula talentul, creativitatea, le va solicita imaginaţia şi inteligenţa, va permite manifestarea personalităţii fiecăruia. Sunt concludente cred aceste dovezi.

Învăţătoare Cioloboc Cireşica
Tehnoredactare Florea Ana-Maria

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.